sobota, 22 czerwca 2013

DLA TATY

       
A teraz Mateczko napiszę dla Taty,
dziś jest jego Święto i prześlę mu kwiaty.



Wysyłam Ci Tato wirtualne róże,
niech one przy Tobie zostaną na dłużej.

Nie mam dziś "pralinek" Tatusiu dla Ciebie,
Ty je tak lubiłeś - teraz jesteś w Niebie.
Kto tam Tobie Tatko przynosi "słodkości",
jesz tam czekoladki, zapraszacie gości?

Czy może jak dawniej ciasta piecze Mama,
czy jest tam szczęśliwa, czy jest taka sama?
Czy macie przy sobie swoją córkę, syna,
czy tam gdzieś spotkałeś kuzynki, kuzyna?...

Macie wiele czasu, co Wy tam robicie,
z sobą na spacery codziennie chodzicie?...
Przepraszam, że pytam - też bym chciała wiedzieć,
czy możesz mi Tatko przyjść i opowiedzieć...

Raz mnie "odwiedziłeś" i znaki dawałeś,
nie wiedziałam wtedy co ode mnie chciałeś?...
Wkrótce zrozumiałam po co ta wizyta,
od tamtego czasu wciąż za pióro chwytam.

To przyszło tak nagle i do dzisiaj trzyma,
bez względu na porę, czy lato, czy zima.
I czy słońce świeci, czy siarczysty mróz,
muszę Tatko pisać, wiesz - muszę i już!...
Nieraz już o świcie raniuteńko wstaję,
piszę swoje wiersze, dzieciom bajki baję...

Wiem, że wiele czasu mi już nie zostało,
dlaczego mi życie tak wiele zabrało?...
Widzisz, że się nawet dzisiaj rozpisałam,
i szczerze jak kiedyś z Tobą rozmawiałam.

A teraz dziękuję mój Tatko, że żyłeś,
że swymi ścieżkami po ziemi chodziłeś.
Nieraz były kręte, lecz radę dawałeś,
dziękujemy Tobie, że tak o nas dbałeś.

Dziękuję Tatusiu za Twe Wielkie Serce,
za ojcowską miłość, spracowane ręce.
Za spędzone z nami poranki, wieczory,
za Twe szczere uśmiechy, za Twoje humory.

Za Twe mądre "drogowskazy"
powtarzane wiele razy.

Dziękuję za siostry, dziękuję za braci,
my jesteśmy razem duchem wciąż bogaci.
Dla nas wciąż jest ważna Wasza każda data,
dziękuję, że byłeś przez te wszystkie lata.

Za Twoją cierpliwość, za Twoje kochanie,
dziękujmy Tato Tobie, dziękujemy Mamie.


dn.23.06.2013r.
autor - Jadwiga Urszula Szczęśniak



4 komentarze:

  1. Jakże tęsknimy za rodzicami,
    gdy nie ma ich już między nami.

    Pozdrawiam Antoneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda,teraz, gdy ich nie ma
      jakże nam ich brakuje.
      Pozdrowienia ślę
      Ula

      Usuń
  2. Przepiękny wiersz, hołd dla Taty.
    Faktycznie - te same pytania nasuwają się na usta... Cudny!!!
    Buziaki dla Ciebie Mamuś,
    Twoja córcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Córciu, znałaś Dziadka i wiesz jaki był kochany i Wyjątkowy.
      Buziaczki ślę:-)

      Usuń